A legfontosabb kifejezések amelyeket ismernie kell minden honlaptulajdonosnak!
1. rész
Új cikksorozatunkban igyekszünk közérthetően elmagyarázni olvasóinknak a weblap készítés területén leggyakrabban előforduló kifejezéseket, melyeknek pontos jelentése nem biztos, hogy mindenkinek egyértelműek még. Reményeink szerint ezzel segítséget nyújthatunk néhány kedves olvasónknak abban, hogy tisztában legyen a fontosabb kifejezésekkel amikor weboldalt szeretne készíttetni.
Reszponzív weboldal:
(Mobilbarát weboldalnak is szokták nevezni, de ez a kifejezés nem pontosan ugyanazt jelenti.)
A reszponzív weblapkészítés lényege, hogy honlapjának minden lehetséges eszközön megfelelő megjelenést biztosítson, legyen az asztali számítógép vagy mobileszköz (tablet, mobiltelefon, laptop, stb.). Egy reszponzív felépítésű weblap optimálisan illeszkedik a megjelenítő eszköz kijelzőjéhez flexibilis képekkel és rugalmas oldalfelépítéssel.
A reszponzív felépítésű honlap előnyei: minden eszközön könnyű olvashatóság és egyszerű, kényelmes navigáció a lehető legkevesebb görgetéssel és átméretezéssel. Manapság szinte minden új weboldal ezzel a módszerrel készül, illetve a nem reszponzív oldallal rendelkező honlaptulajdonosok is igyekeznek minél előbb átalakíttatni weboldalaikat reszponzív felépítésűvé.
Keresőoptimalizálás:
Angol kifejezése is elterjedt, ez a SEO (a Search Engine Optimization rövidítése).
A keresőoptimalizálás lényege, hogy weboldalunkat a keresők találati listájának első oldalára, azon belül is minél jobb pozícióba juttassuk bizonyos kulcsszavakra, kifejezésekre.
Magyarországon a Google a legelterjedtebb kereső, tehát a weboldal készítők is jellemzően erre a keresőre optimalizálják a honlapokat. Természetesen más keresők is léteznek, ám népszerűségük töredéke a Google-énak (legalábbis Magyarországon, mert Oroszországban például a Yandex nevű kereső uralja a piacot).
Ismertebb keresők még többek között:
- Yahoo
- AOL
- Ask.com
- Bing
A keresőoptimalizálás hatékonysága rendkívül sok összetevőtől függ. Többek között az oldal betöltődésének sebességétől, a reszponzív felépítéstől, és az egyedi, értékes tartalomtól is.
Google Adwords hirdetési kampány:
Az Adwords a Google online hirdetési rendszere, amely egy rendkívül hatékony látogató/vevőszerző eszköz lehet hozzáértő kezek alatt, viszont könnyen pénznyelővé is válhat ha valaki rossz beállításokkal használja.
Pay per click (PPC) alapon működik a rendszer, azaz csak akkor kell fizetnünk, ha valaki a hirdetésünkre kattintott. Így nem kell fizetnünk az olyan megjelenésekért amelyekre nem kattintottak vagy esetleg nem is látták a hirdetést. Ezzel a rendszerrel tehát csak azok után kell fizetnünk, akik direkt a kulcsszavainkra, kifejezéseinkre kerestek rá, és a hirdetésünk is elnyerte tetszésüket ezért a hirdetésünkre kattintottak.
Amikor rákeresünk valamire a Google-ban, akkor láthatunk természetes találatokat és ezek fölött és alatt láthatóak a fizetett Adwords hirdetések, melyeket könnyű beazonosítani a kis zöld „Hirdetés” feliratokról. Mi magunk is beállíthatunk ilyen hirdetéseket a korábban már létrehozott Adwords fiókunkban. A létrehozott hirdetésekhez aztán rengeteg beállítást, és célzást adhatunk meg, az eredményeket pedig aprólékos részletekbe menően mérhetjük és analizálhatjuk.
Egy Adwords kampányt létrehozni elsőre bonyolult lehet, időbe telik kiismerni a rendszert és a rengeteg beállítási lehetőséget. Mi rendszeresen készítünk Adwords kampányokat, ha szeretné segítségünket kérni ebben, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot ide kattintva.