A 21. század egy digitális játszótér, ahol a vállalkozások sok-sok különböző platformon versengenek a figyelemért — legtöbbször online. E platformok közül a weboldalak továbbra is a legfontosabb központi elemet jelentik, ahova minden más platform átirányít.
A honlap ugyanis lehetőséget biztosít:
- A céges identitás kialakítására
- Az ügyfelekkel való interakcióra
- És az értékesítés ösztönzésére.
A weboldalak tehát győztesként kerültek ki a figyelemért folyó versenyben minden más platformmal szemben, ezért a vállalkozásoknak a legtöbb erőforrást erre a pillérre kell fordítaniuk — csak a weboldal tökéletes működése után érdemes a többivel foglalkozni.
A hatékony honlapmarketing ezért ma már nem luxus, hanem létszükség.
A weboldalmarketing a honlap népszerűsítését jelenti, ami nagyobb látogatottságot, nagyobb elkötelezettséget és végül több konverziót (vásárlást) eredményez.
Az első lépés tehát egy szép weblap.
De mi következik ez után?
A cikk pontosan ezt mutatja meg. Mi az a három pillér, amire minden weboldalnak szüksége van?
1. pillér: Keresőoptimalizálás (SEO)
A webhelyforgalom növelésének talán leghatékonyabb módszere a SEO.
A SEO magában foglalja webhelyed és tartalmaid optimalizálását, hogy magasabb helyezést érj el a keresőmotorok találati oldalain (SERP).
Ez azt jelenti, hogy:
- releváns kulcsszavakat használsz
- optimalizálod a tartalmat
- minőségi backlinkeket kapsz más oldalakról
Természetesen amellett, hogy egy jól összerakott, technikailag tökéletes weboldalon valósítod meg mindezt.
Amennyiben például fodrász vagy, igyekezz első helyre kerülni a fodrászat, a hajvágás vagy a frizura szavakra!
A keresőoptimalizálás növelik weblapod láthatóságát, így a potenciális ügyfelek könnyebben megtalálnak majd, amikor a termékeidhez/szolgáltatásaidhoz kapcsolódó kifejezésekre keresnek.
2. pillér: Tartalommarketing
A digitális világban a tartalom a király.
A kiváló minőségű, releváns és vonzó tartalom vonzza a felhasználókat, és arra ösztönzi őket, hogy több időt töltsenek a weboldalon — ez pedig végül vásárlást fog eredményezni.
Emellett az értékes tartalmak tekintélyt szereznek neked a szakterületeden, és ezzel bizalmat építenek a közönséged körében.
Például amennyiben érdekelnek a kerti dolgok, legyenek azok akár a kerti növényeken élő aranyos állatok (pl.: madarak), a növényeket megcsócsáló kártevők (pl.: buxusmoly) vagy akár maguk a növények (gyorsan növő fák), szükséged van arra, hogy ezekről írj. Ezáltal nem csak a témában leszel egyre edukáltabb, de egyre több látogatód is lesz, akiknek a körében szaktekintéllyé válhatsz, így egyre több kerti terméket vagy szolgáltatást adhatsz el.
A jól összeállított tartalommarketing-stratégia tehát olyan blogokat, cikkeket, videókat és infografikákat tartalmaz, amelyek a célcsoportod számára is vonzóak.
3. pillér: Közösségi média
Egy olyan korban, amikor szinte mindenki jelen van a közösségi média valamelyik médiumán, ezeknek a platformoknak a weboldalba való integrálása nagyszerű módja az elérés növelésének.
Ez jelentheti a webhelyed tartalmának megosztását a közösségi médiaoldalakon, vagy pont fordítva, például közösségi megosztó gombok elhelyezését a weboldal egyes részeire, tartalmaiba.
Tudnod kell emellett azt is, hogy melyik közösségi média csatorna a neked való, ugyanis mind egy kicsit más:
- Twitter — rövid írásos bejegyzések
- Facebook — mindennapi történések és események
- Instagram — képek
- Youtube — hosszabb videók
- TikTok — rövid videók
Amennyiben például gasztronómiával foglalkozol és szeretnél a ketogén diétáról mesélni, el kell döntened, hogy mindezt szöveges, képes vagy videós formátumban szeretnéd-e megtenni, ehhez ugyanis más-más platformokat kell választanod.
Ez a stratégia nem csak a webhely forgalmát növeli, de egyúttal egy másik platformot is biztosít az ügyfelekkel való interakcióhoz és elköteleződéshez.
A webhelyek tehát ma már nem csak extrák, hanem szerves részét képezik a vállalkozásoknak, mivel digitális „otthont” biztosítanak a márka számára. A leendő ügyfelek ezeken keresztül tájékozódhatnak a vállalatról, a termékekről és a szolgáltatásokról, és egyúttal a tranzakciókat is itt bonyolíthatják le.
A weboldalak ma már az online jelenlét alapjaként működnek, központot biztosítanak a tartalom — és az általuk beáramló követők — számára.
Egy sikeres weboldal jelentősen hozzájárulhat egy vállalkozás növekedéséhez és jövedelmezőségéhez. Lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy globális közönséget érjenek el, személyre szabott élményeket kínáljanak, és értékes ügyféladatokat gyűjtsenek.
Mindezek mellett pedig igen költséghatékony marketingeszköznek számítanak, amelyek lehetőséget adnak a kisvállalkozásoknak, hogy felvegyék a versenyt a nagyobbakkal.
Összefoglalás
Az utóbbi egy évtizedben az online munka, a home office és a weboldalak — vele együtt pedig a marketingjük — megkerülhetetlenné váltak.
Ahhoz, hogy egy cég növekedjen, online is jelen kell lennie, az internetes otthonukat pedig a weboldalak fogják jelenteni.
Fontos azonban, hogy a weboldal láthatóságát növeljük, amely magában foglalja a SEO-t, a tartalommarketinget és a közösségi médiát is.
A weboldal ugyanis csak és kizárólag akkor látja el fontos funkcióját, ha van, aki megtekinti.
Amennyiben egy jól funkcionáló, technikailag tökéletesen működő, szép weboldalra van szükséged, keress minket!