A weboldal marketingjének 3 legfontosabb pillére

A 21. század egy digitális játszótér, ahol a vállalkozások sok-sok különböző platformon versengenek a figyelemért — legtöbbször online. E platformok közül a weboldalak továbbra is a legfontosabb központi elemet jelentik, ahova minden más platform átirányít.

A honlap ugyanis lehetőséget biztosít:

  • A céges identitás kialakítására
  • Az ügyfelekkel való interakcióra 
  • És az értékesítés ösztönzésére. 

A weboldalak tehát győztesként kerültek ki a figyelemért folyó versenyben minden más platformmal szemben, ezért a vállalkozásoknak a legtöbb erőforrást erre a pillérre kell fordítaniuk — csak a weboldal tökéletes működése után érdemes a többivel foglalkozni. 

A hatékony honlapmarketing ezért ma már nem luxus, hanem létszükség.

A weboldalmarketing a honlap népszerűsítését jelenti, ami nagyobb látogatottságot, nagyobb elkötelezettséget és végül több konverziót (vásárlást) eredményez. 

Az első lépés tehát egy szép weblap.

De mi következik ez után?

A cikk pontosan ezt mutatja meg. Mi az a három pillér, amire minden weboldalnak szüksége van?

1. pillér: Keresőoptimalizálás (SEO)

A webhelyforgalom növelésének talán leghatékonyabb módszere a SEO. 

A SEO magában foglalja webhelyed és tartalmaid optimalizálását, hogy magasabb helyezést érj el a keresőmotorok találati oldalain (SERP). 

Ez azt jelenti, hogy: 

  • releváns kulcsszavakat használsz
  • optimalizálod a tartalmat
  • minőségi backlinkeket kapsz más oldalakról 

Természetesen amellett, hogy egy jól összerakott, technikailag tökéletes weboldalon valósítod meg mindezt.

Amennyiben például fodrász vagy, igyekezz első helyre kerülni a fodrászat, a hajvágás vagy a frizura szavakra!

A keresőoptimalizálás növelik weblapod láthatóságát, így a potenciális ügyfelek könnyebben megtalálnak majd, amikor a termékeidhez/szolgáltatásaidhoz kapcsolódó kifejezésekre keresnek.

2. pillér: Tartalommarketing

Tartalommarketing

A digitális világban a tartalom a király. 

A kiváló minőségű, releváns és vonzó tartalom vonzza a felhasználókat, és arra ösztönzi őket, hogy több időt töltsenek a weboldalon — ez pedig végül vásárlást fog eredményezni. 

Emellett az értékes tartalmak tekintélyt szereznek neked a szakterületeden, és ezzel bizalmat építenek a közönséged körében. 

Például amennyiben érdekelnek a kerti dolgok, legyenek azok akár a kerti növényeken élő aranyos állatok (pl.: madarak), a növényeket megcsócsáló kártevők (pl.: buxusmoly) vagy akár maguk a növények (gyorsan növő fák), szükséged van arra, hogy ezekről írj. Ezáltal nem csak a témában leszel egyre edukáltabb, de egyre több látogatód is lesz, akiknek a körében szaktekintéllyé válhatsz, így egyre több kerti terméket vagy szolgáltatást adhatsz el.

A jól összeállított tartalommarketing-stratégia tehát olyan blogokat, cikkeket, videókat és infografikákat tartalmaz, amelyek a célcsoportod számára is vonzóak.

3. pillér: Közösségi média

Egy olyan korban, amikor szinte mindenki jelen van a közösségi média valamelyik médiumán, ezeknek a platformoknak a weboldalba való integrálása nagyszerű módja az elérés növelésének. 

Ez jelentheti a webhelyed tartalmának megosztását a közösségi médiaoldalakon, vagy pont fordítva, például közösségi megosztó gombok elhelyezését a weboldal egyes részeire, tartalmaiba. 

Tudnod kell emellett azt is, hogy melyik közösségi média csatorna a neked való, ugyanis mind egy kicsit más:

  • Twitter — rövid írásos bejegyzések
  • Facebook — mindennapi történések és események
  • Instagram — képek
  • Youtube — hosszabb videók
  • TikTok — rövid videók

Amennyiben például gasztronómiával foglalkozol és szeretnél a ketogén diétáról mesélni, el kell döntened, hogy mindezt szöveges, képes vagy videós formátumban szeretnéd-e megtenni, ehhez ugyanis más-más platformokat kell választanod.

Ez a stratégia nem csak a webhely forgalmát növeli, de egyúttal egy másik platformot is biztosít az ügyfelekkel való interakcióhoz és elköteleződéshez.

A webhelyek tehát ma már nem csak extrák, hanem szerves részét képezik a vállalkozásoknak, mivel digitális „otthont” biztosítanak a márka számára. A leendő ügyfelek ezeken keresztül tájékozódhatnak a vállalatról, a termékekről és a szolgáltatásokról, és egyúttal a tranzakciókat is itt bonyolíthatják le. 

A weboldalak ma már az online jelenlét alapjaként működnek, központot biztosítanak a tartalom — és az általuk beáramló követők — számára.

Egy sikeres weboldal jelentősen hozzájárulhat egy vállalkozás növekedéséhez és jövedelmezőségéhez. Lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy globális közönséget érjenek el, személyre szabott élményeket kínáljanak, és értékes ügyféladatokat gyűjtsenek. 

Mindezek mellett pedig igen költséghatékony marketingeszköznek számítanak, amelyek lehetőséget adnak a kisvállalkozásoknak, hogy felvegyék a versenyt a nagyobbakkal.

Összefoglalás

Az utóbbi egy évtizedben az online munka, a home office és a weboldalak — vele együtt pedig a marketingjük — megkerülhetetlenné váltak.

Ahhoz, hogy egy cég növekedjen, online is jelen kell lennie, az internetes otthonukat pedig a weboldalak fogják jelenteni.

Fontos azonban, hogy a weboldal láthatóságát növeljük, amely magában foglalja a SEO-t, a tartalommarketinget és a közösségi médiát is. 

A weboldal ugyanis csak és kizárólag akkor látja el fontos funkcióját, ha van, aki megtekinti.

Amennyiben egy jól funkcionáló, technikailag tökéletesen működő, szép weboldalra van szükséged, keress minket!

Pin It on Pinterest

Call Now Button