honlapok készítése
forrás: https://unsplash.com

Fizikai boltok már évezredek óta léteznek.

Ezzel szemben az internet még csak néhány évtizedes múltra tekint vissza.

Bár rengeteg tulajdonságban különbözik egymástól a kettő, de a céljuk azonos — eladást generálni.

Ezt a fizikai boltok esetében úgy tudjuk elérni, ha:

  • Hirdetőtáblákkal, cégérekkel reklámozzuk az üzletünket
  • Akit sikerül becsalni az üzletbe, azt kedvezményekkel próbáljuk vásárlásra bírni
  • Aki vásárolt, annak upsellinggel és cross-sellinggel próbáljuk növelni a kosárértékét

Ez csupán három fontos faktor lehetőségek tárházából, ám egy biztos: ha nem jó az üzlet kialakítása, akkor a vásárló üres kézzel fog kifordulni, és valószínűleg soha nem tér vissza.

Ugyanez történik az online világban is — csak más köntösben.

  • Az emberek minél gyorsabb weboldalakon akarnak böngészni
  • Egyszerűen, megerőltetés nélkül szeretnének információhoz jutni
  • A legolcsóbb, legkedvezőbb árakkal szeretnének termékeket vásárolni

Amelyik weboldal a legjobban teljesíti ezeket a feltételeket, az fogja elnyerni a bizalmat.

A kulcs a tervezés, vagyis a weboldal design!

Ahogy a fizikai boltokat is meg lehet úgy tervezni, hogy minél nagyobb eséllyel vásároljanak ott az emberek, úgy az online üzleteket is fel lehet úgy építeni, hogy minél nagyobb eséllyel konvertálják vásárlóvá a hideg érdeklődőket.

Ehhez azonban intelligens tervezésre van szükség.

Az alábbiakban a weboldal design legfontosabb pilléreit mutatom be neked!

A vásárlásokat generáló oldalak jellegzetességei

forrás: https://unsplash.com

1. Esztétikus design

Az esztétika rendkívül fontos.

Gondolj csak bele — neked volna kedved egy poros, koszos húsboltban vásárolni?

Ugyanez a helyzet a weboldalak esetében is: olyan honlapon szeretnénk leadni a rendeléseket, amely teljesíti a “szemgolyó-tesztet”: már első látásra is süt róla, hogy minőségi, megbízható és szavahihető oldalról van szó.

Érdemes tehát utánaolvasni a színek pszichológiának, az arculattervezésnek és a gestalt elveknek.

Az első benyomás mellett persze az is fontos, hogy milyen médiaelemeket használ az adott oldal vagy blog, hiszen ha esztétikus (és hatékony) a design, akkor egyből látszik, hogy “miről” szól, “kinek” épült, és legfőképpen a “hogyan” a lényeg — az, hogy miként tálalja az információt.

Ebből a szempontból az alábbi oldal nemigen meggyőző — maximum 20 évvel ezelőtt lehetett volna szépnek mondani.

Egy letisztult, egyszerű weboldal, ami már első ránézésre is bizalmat kelt, sokkal jobb eredményeket tud elérni, mint egy elavult, ósdi, vagy esztétikailag nem túl meggyőző weblap.

Nem hiába lett a saját oldalunk neve az, ami.

Ám a külső nem minden…

2. Használható design

Mit ér ugyanis a szépség, ha az oldal struktúrája és felépítése logikátlan, bonyolult vagy következetlen?

A használhatóság legalább annyira fontos, mint az, hogy milyen vizuális ingerek érik az embert a honlap használata közben.

Egy webshop indításakor például biztosak lehetünk benne, hogy közvetlen összefüggés lesz a kinézet és a konverzió között, ezért nagy hangsúlyt érdemes fektetnünk mind a designra, mind pedig a használhatóságra!

Ahhoz, hogy egy webshop vagy egy weboldal hasznos legyen, legfőképpen a rajta található információkra, illetve az interaktív elemekre kell nagy hangsúlyt fektetni, mint például:

  • Lekattintható hivatkozások és linkek
  • Call-to-Action gombok
  • Csúszkák, lapozók, galéria és egyéb multimédia

Ahhoz, hogy igazán használható és logikus weboldalt rakjunk össze, a UI/UX világában kell elmélyednünk.

Amennyiben pedig már ez is megvan, és az oldalunk amellett, hogy szép, még használható is, már csak egyetlen fontos feltételnek kell megfelelnie.

3. Célravezető design

A weboldal legfőbb célja a konverzió — ezt sosem szabad elfelejteni.

Hiába szép vagy hasznos, ezek főleg a látogatóknak lesznek hasznosak.

Ahhoz, hogy a honlap üzemeltetőjének is megérje, a designnak célravezetőnek kell lennie.

Ez lényegében azt jelenti, hogy minden egyes elemnek, amit az oldal tartalmaz, arra kell buzdítania a látogatókat, hogy vásároljanak. Majd újra vásároljanak. Majd újra és újra — mindaddig, amíg végül lojális követővé, viszontajánlóvá válnak, és ezáltal újabb vásárlókat hoznak be az online rendszerünkbe.

Ám az új látogatók még korántsem biztos, hogy vásárlási szándékkal érkeznek az oldalra. Ez leginkább attól függ, hogy az értékesítési tölcsér mely szakaszában járnak.

Éppen ezért a “célravezető” nem csak azt jelenti, hogy könnyen tudnak vásárolni, hanem azt is, hogy könnyen megértik, miről is szól az oldal és ebből nekik mi előnyük származik.

Ha a weboldalunk diétával foglalkozik, egyből lássa a látogató, hogy a segítségünkkel le tud majd fogyni. De ha inkább az izomépítésről szól, akkor nem szabad abba a hibába esni, amibe a legtöbb fitnesz oldal: ne mutassunk fogyókúrázó sportolókat, hiszen az oldal célja a tömegnövelés lesz!

Ahhoz tehát, hogy a weboldalunk bizalmat keltsen, lényegretörőnek és relevánsnak kell lennie: azt kell sugallnia, hogy a látogató jó helyen jár. Ebben sokat segíthet az előző két pont is, hiszen a használhatóság és az esztétikai előnyök mind-mind elősegítik a bizalom kiépítését.

Emellett azonban érdemes ráfeküdni azokra az elemekre is, amelyek tovább erősítik a meggyőzést — mint például a weboldalon található szövegek, ajánlatok vagy promóciók.

Itt kapcsolódik be a kommunikáció és marketing, hiszen a reklámszakmának pontosan az a feladata, hogy meggyőzze az embereket a vásárlásról.

A jó weboldal tehát:

  • Célravezető
  • Hasznos
  • Esztétikailag is igényes

Ilyen weboldalt sajnos nem könnyű építeni!

Célszerű tehát szakember segítségét igénybe venni, mert így bár rövid távon költségesebb lehet a weboldal készítés folyamata — ám hosszú távon jóval többet fogunk nyerni vele, hiszen az eladások miatt jócskán megtérül majd a befektetés.

Ne felejtsük, egy jó szakember drága, de a rossz design egy vagyon…

Amennyiben egy megbízható, hiteles és tapasztalt weboldal készítőt keresel, tekintsd meg referenciáinkat!

Pin It on Pinterest

Call Now Button