keresőoptimalizálás hibák

forrás:

Egy weboldal elkészítése jóval bonyolultabb annál, mint azt a legtöbb laikus gondolja.

A honlapoknak ma már rengeteg feltételnek kell megfelelniük:

  • Gyorsnak kell lenniük
  • Kezelniük kell a multimédiát (képeket, videókat, hanganyagokat, cikkeket, beágyazásokat, a különböző integrációkat, stb.)
  • Reszponzívnak, avagy “mobilbarátnak” kell lenniük (minden képernyőméreten és eszközön ugyanolyan jól kell funkcionálniuk)
  • Titkosított csatornákon kell kommunikálniuk (ezzel biztonságossá téve a weboldalon történő adatgyűjtést vagy pénzáramlást)
  • Bírniuk kell a több ezres, vagy akár milliós látogatóforgalmat

Amellett pedig, hogy az emberek számára megfelelnek, a különböző algoritmusok és keresőmotorok számára is meg kell könnyíteniük a munkát.

Egy modern weblapnak tehát jóval több látogatója van, mint azt elsőre gondolnánk – nem csak emberek, hanem robotok is.

A problémát az jelenti, hogy a legtöbb weboldal tulajdonos vagy fejlesztő cég ezzel nem számol, aminek komoly következményei lehetnek.

A weboldalak leggyakoribb keresőoptimalizálás hibái

A keresőoptimalizálás – vagy más néven SEO – feladata az, hogy a weboldalunk különböző tartalmait, aloldalait az első helyre juttassa a különböző keresőmotorok (pl.: Google) találati listáján – minél több különböző kifejezésre, kulcsszóra.

Így rengeteg új weboldallátogatót hozhatunk az oldalunkra, mindezt organikusan, fizetett hirdetés nélkül!

Ez csak úgy érhető el, ha a weboldal technikailag és tartalmilag is úgy van felépítve, hogy mind az emberek, mind pedig a keresőrobotok igényeit maximálisan kielégíti.

Ahhoz, hogy ezeknek a feltételeknek maradéktalanul megfeleljen az oldal, már a tervezéskor figyelembe kell venni a SEO-t, és a weboldal alapjait úgy kell megalkotni, hogy a teljes struktúra a különböző keresési kifejezések alapján épüljön fel – például a menüpontoknak vagy a kategóriáknak olyan neve legyen, amire az emberek aktívan és folyamatosan keresnek.

Természetesen ezek a hiányosságok utólag is korrigálhatóak, de az rengeteg felesleges munkával jár, ráadásul átirányításokra van hozzá szükség, ami – mint ahogy később látható lesz – az egyik legnagyobb veszélyforrás.

Mire kell figyelni egy weboldal készítése során, hogy ne nullázzuk le az organikus forgalmunkat?

A legnagyobb SEO csapdák egy weboldal fejlesztése során

Dedikált aloldalak hiánya

Sokan azt hiszik, hogy a UX (felhasználói élmény) jobb lesz azáltal, hogy az embereknek nem kell átkattintaniuk a különböző aloldalak között.

Ez egyes esetekben igaz, de sajnos a legtöbbször nem.

Akik így gondolkodnak, azok általában a Facebook hírfolyamot veszik alapul, és ahhoz hasonlóan az oldalukat vagy a blogot úgy alakítják ki, hogy csak görgetni kelljen lefelé, ezáltal egyik cikkbe se lehessen belekattintani.

Ez látszólag jó ötletnek tűnhet, de nagyon nem az.

A Google ugyanis az egyedi, dedikált, bizonyos kulcsszavakra optimalizált aloldalakat részesíti előnyben, és nem a “végtelen” oldalakat.

Így tehát minden egyes fontos kulcsszóra érdemes külön, dedikált aloldalt, cikket, termék- vagy kategória oldalt létrehozni.

Ezzel elkerülhetőek az olyan “szörnyek” létrehozása, mint például ez:

SEO hibák

SSL tanúsítvány hiánya

Az SSL lényegében azt jelenti, hogy a weboldal egy titkosított csatornán keresztül kommunikál, így senki sem férhet hozzá illetéktelenül mások pénzéhez vagy adataihoz.

Néhány éve az SSL tanúsítvány még korántsem volt széles körben elterjedt, azonban a nagy tech cégek szinte “kötelezővé” tették azzal, hogy előnyben részesítették azokat az oldalakat, akik HTTP helyett HTTPS-ként üzemeltek. Erre jó példa a Google, ami előrébb helyezi azokat a tartalmakat a találati listában, amelyek HTTPS – vagyis SSL tanúsítvánnyal rendelkező – oldalon vannak.

Sőt, ma már a különböző fizetési megoldások, például a Simplepay elő is írja a weboldalaknak, hogy HTTPS-ként kell működniük – különben nem használhatják a pénzügyi szolgáltatást.

Ez úgy történik, hogy mielőtt a fizetési rendszer hozzáférhetővé válna az oldalon, az alkalmazás munkatársai egy biztonsági átvilágítást végeznek rajta, ahol leellenőrzik, hogy:

  • Milyen jellegű, témájú weboldal kívánja használni az alkalmazásukat
  • Milyen terméket vagy szolgáltatást kínál az oldal/cég
  • Biztonságos-e az adatforgalom az oldalon keresztül

Az, hogy egy oldal rendelkezik-e SSL tanúsítvánnyal, könnyen kideríthető még a hozzá nem értőknek is, ugyanis egy biztonságos, HTTPS weboldalnál ez fogad minket:

A lakat jelzi: az adatforgalom titkosított.

Átirányítások

Az átirányítások kezelése a weboldal újratervezés egyik legkritikusabb pontja.

Mikor egy weboldal új helyre költözik, vagy összevonja a különböző aloldalait/cikkeit, akkor lényegében az történik, hogy a régi tartalmak már új helyen lesznek elérhetőek. Jobb esetben.

Azonban sok weboldal tulajdonos elköveti azt a hibát, hogy a régi tartalmakat érintetlenül hagyja, ezzel lényegében sikeresen elérik, hogy a tartalom immáron két helyen is hozzáférhetővé válik.

Ez azért nagy probléma, mert a különböző keresőmotorok talán legfontosabb alapelve a minőség mellett az egyediség. Ezáltal nem csoda, hogy az egyik legszigorúbban ellenőrzött és büntetett hiba a duplikáció.

Minden weboldal tulajdonosnak törekednie kell arra, hogy egyetlen aloldalából vagy tartalmából se legyen két ugyanolyan – még akkor sem, ha több ezer aloldalt migrálnak át egyik helyről a másikra.

Egy weboldal megtervezése nagyon nehéz feladat, és sokszor a weboldal tulajdonos még nem rendelkezik akkora szakértelemmel, hogy mindent helyesen végezzen el. Ezzel nincs is semmi gond, hiszen egy újratervezéssel minden helyrehozható – de nagyon fontos, hogy az átirányítások helyesen legyenek kezelve.

Amennyiben ez nem sikerül, az organikus forgalom földbe fog állni.

Weboldal sebesség

Vannak olyan SEO hibák, amelyek főleg a tartalmakat – ezáltal a weboldalt látogató embereket – érintik, és vannak olyanok, amik inkább a weboldal technikai felépítését – ezáltal főleg a robotokat– érintik.

Azonban van néhány keresőoptimalizálás faktor, ami mindkét kategóriára rendkívül nagy hatással bír. A weboldal sebesség egyértelműen ilyen.

Világunk hihetetlenül felgyorsult, ezért az embereknek sokkal kevesebb lett a türelme. Minden egyes másodperc, amit az oldal látogatóknak várakozással kell töltenie, jelentős mértékben csökkenti az oldal konverzióját.

A probléma és így a megoldás is technikai gyökerű, hiszen a weboldal mögött futó kód struktúra rendberakásával, a képek optimalizálásával, a fájlok tömörítésével és a zombi (organikus forgalmat nem generáló) oldalak átirányításával és megszüntetésével jelentősen meggyorsíthatjuk a weboldal működését.

Ennek ékes példája a Kávéfolt oldalon végzett fejlesztői munka, amely némi optimalizálás után sokkal gyorsabb működésre volt képes, mint azelőtt bármikor.

weboldal optimalizálás

weboldal optimalizálás

Ez pedig jelentős hatással van mindenre: a Google helyezésektől kezdve a felhasználói élményen át egészen a konverzióig.

Konklúzió

A weboldal fejlesztés során felbukkanó problémák általában az emberi interakciókban és viselkedésben mutatkoznak meg először, ám ezt általában egy technikai probléma vagy rendszer okozza a háttérben.

Akadnak azonban példák arra is, amikor a weboldal tartalmi részével van baj.

Bármi is legyen a gond, az biztosan hatással van a weboldal organikus forgalmára, így a konverzióra és az eladásokra is.

Ahhoz, hogy ezeket kiküszöböljük, érdemes egy szakértő csapatot megbízni, akik rövid határidővel, zökkenőmentesen, garanciával és garantáltan működő online marketing megoldásokkal elérik, hogy weblapja ne csak szép és modern legyen, de organikusan látogatott is!

Amennyiben egy ilyen csapatot keres, tekintse meg szepweblap.hu-t!

Pin It on Pinterest

Call Now Button