A legfontosabb kifejezések amelyeket ismernie kell minden honlaptulajdonosnak!

2. rész

 

Új cikksorozatunkban igyekszünk közérthetően elmagyarázni olvasóinknak a weblap készítés területén leggyakrabban előforduló kifejezéseket, melyeknek pontos jelentése nem biztos, hogy mindenkinek egyértelműek még. Reményeink szerint ezzel segítséget nyújthatunk néhány kedves olvasónknak abban, hogy tisztában legyen a fontosabb kifejezésekkel amikor weboldalt szeretne készíttetni.

kulcsszavak

Kulcsszavak:

A kulcsszó az a szó vagy kifejezés, amire szeretnénk a honlapunkat a kereső első helyén látni. Tehát ha valaki rákeres a Googleban egy olyan szóra vagy kifejezésre ami kapcsolódik a honlapunk tartalmához, akkor azt szeretnénk, hogy lehetőleg az első helyen dobja ki a kereső a weblapunkat, hiszen így sok érdeklődő találhat rá oldalunkra. Egyértelmű tehát, hogy egy autószerelő az „autószerelő” szóra, míg egy könyvesbolt tulajdonos a „könyvesbolt” szóra szeretne előre kerülni.

Természetesen rengeteg kulcsszó releváns lehet weboldalunkra, nem csak egy. Lehetnek ezek egy szóból álló, de akár 3-4 kifejezésből álló kulcsszavak is. Általában igaz, hogy minél több kifejezésből áll egy kulcsszó, annál könnyebb rá előre kerülni a keresőkben, viszont gyakran kevesebben is keresnek rá. Például nehezebb előrekerülnie egy autószerelőnek az „autószerelő” kulcsszóra, hiszen az összes többi autószerelő is erre szeretne előre kerülni, nagy a verseny érte. Viszont egy jól optimalizált oldallal sokkal könnyebben kerül előre mondjuk arra a kifejezésre, hogy „autószerelő Óbudán”, arra pedig még könnyebben, hogy „olcsó autószerelő Óbudán”. Mert ezekre a kulcsszavakra kevesebben keresnek rá, hiszen helyspecifikus szolgáltatás. Viszont akik rákeresnek, pont ezt a szolgáltatást keresik és pont Óbudán, ráadásul a szolgáltató is főleg erről a környékről várja a kuncsaftjait. Tehát legtöbbször érdemes hosszabb, úgynevezett „long tail” kulcszavakat, kifejezéseket választanunk fő kulcsszónak, főleg, hogyha weboldalunk nem régen indult.

 

domain-nevek

Domain név:

A domain név a weboldalak azonosítására szolgál az interneten, egy egyedi azonosító. Formátuma: www.valami.hu .  Az országoknak egyedi domainvégződése van (pl: .hu, .uk, .it, .de stb.), de emellett egyéb végződések is léteznek, néhányat felsorolunk a teljesség igénye nélkül:

  • .com –  (company) vállalat jelölése
  • .org –  (organization) szervezet
  • .gov – (government) kormányzati domain

Magyarországon értelemszerűen a legtöbb domain név .hu-ra végződik, de sokan lefoglalják egyéb végződésekkel is a domain nevüket, így védekezve a domain név másolása ellen.

Érdemes könnyen megjegyezhető, rövid domain nevet választanunk, és olyat amely tartalmazza a cégnevünket, személynevünket vagy a fő kulcsszavunkat (mindegyiknek más-más előnyei vannak). A domain nevek választásánál igazán kreatívak lehetünk, és szinte csak a fantáziánk szabhat határt, vagy az, ha a kitalált domain nevünk már foglalt (ez itt ellenőrizhető: http://www.domain.hu/domain/szabad-e/).

 

 

kozossegi-media

Közösségi média:

Röviden: azoknak a médiumoknak a gyűjtőneve, amely lehetővé teszik az embereknek, hogy tartalmakat oszthassanak meg másokkal és véleményezhessék azokat. Ezen médiumoknak jellemzője, hogy az emberek egyszerűen létrehozhatnak tartalmakat amelyekkel kapcsolatban kifejezhetik véleményüket és megoszthatják őket ismerőseikkel.

A közösségi média kifejezés mellett gyakran találkozhatunk „socialmedia” avagy szociális média kifejezésekkel is.

A jellemző tartalmi formák a képek, hanganyagok, videóanyagok és a szövegek.

A közösségi média napjainkban egy rendkívül dinamikusan fejlődő és szerteágazó terület, amely a felhasználók kölcsönös együttműködésén, kapcsolattartásán alapszik.

Előnyei többek között, hogy

  • azonnal megoszthatunk vagy létrehozhatunk tartalmakat, frissíthetjük és szerkeszthetjük azokat
  • azonnali kinyilváníthatjuk véleményünket, hozzászólhatunk szinte bármihez
  • könnyen és gyorsan lemérhetjük tartalmaink népszerűségét

Rengeteg platformja van a közösségi médiának, kisebbek és nagyobbak, de érdemes minél többön jelen lennünk céges oldalunkkal, és ezeken minőségi tartalmat előállítanunk. Az alábbi közösségi oldalakon mindenképp érdemes megjelenni:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Tumblr
  • Google Plus

Ha segítségre van szüksége, vagy kérdése van, lépjen velünk kapcsolatba:

Facebook oldalunkon még több cikket, illetve hasznos bejegyzést és letölthető tartalmat talál: