A legfontosabb kifejezések amelyeket ismernie kell minden honlaptulajdonosnak!

2. rész

 

Új cikksorozatunkban igyekszünk közérthetően elmagyarázni olvasóinknak a weblap készítés területén leggyakrabban előforduló kifejezéseket, melyeknek pontos jelentése nem biztos, hogy mindenkinek egyértelműek még. Reményeink szerint ezzel segítséget nyújthatunk néhány kedves olvasónknak abban, hogy tisztában legyen a fontosabb kifejezésekkel amikor weboldalt szeretne készíttetni.

kulcsszavak

Kulcsszavak:

A kulcsszó az a szó vagy kifejezés, amire szeretnénk a honlapunkat a kereső első helyén látni. Tehát ha valaki rákeres a Googleban egy olyan szóra vagy kifejezésre ami kapcsolódik a honlapunk tartalmához, akkor azt szeretnénk, hogy lehetőleg az első helyen dobja ki a kereső a weblapunkat, hiszen így sok érdeklődő találhat rá oldalunkra. Egyértelmű tehát, hogy egy autószerelő az „autószerelő” szóra, míg egy könyvesbolt tulajdonos a „könyvesbolt” szóra szeretne előre kerülni.

Természetesen rengeteg kulcsszó releváns lehet weboldalunkra, nem csak egy. Lehetnek ezek egy szóból álló, de akár 3-4 kifejezésből álló kulcsszavak is. Általában igaz, hogy minél több kifejezésből áll egy kulcsszó, annál könnyebb rá előre kerülni a keresőkben, viszont gyakran kevesebben is keresnek rá. Például nehezebb előrekerülnie egy autószerelőnek az „autószerelő” kulcsszóra, hiszen az összes többi autószerelő is erre szeretne előre kerülni, nagy a verseny érte. Viszont egy jól optimalizált oldallal sokkal könnyebben kerül előre mondjuk arra a kifejezésre, hogy „autószerelő Óbudán”, arra pedig még könnyebben, hogy „olcsó autószerelő Óbudán”. Mert ezekre a kulcsszavakra kevesebben keresnek rá, hiszen helyspecifikus szolgáltatás. Viszont akik rákeresnek, pont ezt a szolgáltatást keresik és pont Óbudán, ráadásul a szolgáltató is főleg erről a környékről várja a kuncsaftjait. Tehát legtöbbször érdemes hosszabb, úgynevezett „long tail” kulcszavakat, kifejezéseket választanunk fő kulcsszónak, főleg, hogyha weboldalunk nem régen indult.

 

domain-nevek

Domain név:

A domain név a weboldalak azonosítására szolgál az interneten, egy egyedi azonosító. Formátuma: www.valami.hu .  Az országoknak egyedi domainvégződése van (pl: .hu, .uk, .it, .de stb.), de emellett egyéb végződések is léteznek, néhányat felsorolunk a teljesség igénye nélkül:

  • .com –  (company) vállalat jelölése
  • .org –  (organization) szervezet
  • .gov – (government) kormányzati domain

Magyarországon értelemszerűen a legtöbb domain név .hu-ra végződik, de sokan lefoglalják egyéb végződésekkel is a domain nevüket, így védekezve a domain név másolása ellen.

Érdemes könnyen megjegyezhető, rövid domain nevet választanunk, és olyat amely tartalmazza a cégnevünket, személynevünket vagy a fő kulcsszavunkat (mindegyiknek más-más előnyei vannak). A domain nevek választásánál igazán kreatívak lehetünk, és szinte csak a fantáziánk szabhat határt, vagy az, ha a kitalált domain nevünk már foglalt (ez itt ellenőrizhető: http://www.domain.hu/domain/szabad-e/).

 

 

kozossegi-media

Közösségi média:

Röviden: azoknak a médiumoknak a gyűjtőneve, amely lehetővé teszik az embereknek, hogy tartalmakat oszthassanak meg másokkal és véleményezhessék azokat. Ezen médiumoknak jellemzője, hogy az emberek egyszerűen létrehozhatnak tartalmakat amelyekkel kapcsolatban kifejezhetik véleményüket és megoszthatják őket ismerőseikkel.

A közösségi média kifejezés mellett gyakran találkozhatunk „socialmedia” avagy szociális média kifejezésekkel is.

A jellemző tartalmi formák a képek, hanganyagok, videóanyagok és a szövegek.

A közösségi média napjainkban egy rendkívül dinamikusan fejlődő és szerteágazó terület, amely a felhasználók kölcsönös együttműködésén, kapcsolattartásán alapszik.

Előnyei többek között, hogy

  • azonnal megoszthatunk vagy létrehozhatunk tartalmakat, frissíthetjük és szerkeszthetjük azokat
  • azonnali kinyilváníthatjuk véleményünket, hozzászólhatunk szinte bármihez
  • könnyen és gyorsan lemérhetjük tartalmaink népszerűségét

Rengeteg platformja van a közösségi médiának, kisebbek és nagyobbak, de érdemes minél többön jelen lennünk céges oldalunkkal, és ezeken minőségi tartalmat előállítanunk. Az alábbi közösségi oldalakon mindenképp érdemes megjelenni:

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • YouTube
  • LinkedIn
  • Tumblr
  • Google Plus

Ha segítségre van szüksége, vagy kérdése van, lépjen velünk kapcsolatba:

Facebook oldalunkon még több cikket, illetve hasznos bejegyzést és letölthető tartalmat talál:

 

Weblapunk további böngészésével automatikusan hozzájárul a cookie-k (sütik) használatához. Részletek.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close