Mi az a keresőoptimalizálás (Seach Engine Optimization/SEO) és miért szükséges optimalizálni az oldaladat a keresőmotorok számára?

keresőoptimalizálás

Ha már működik egy ideje a WordPress weboldalad, akkor már tudod mennyire fontos optimalizálni a keresőmotorok számára. Nem számít, mennyire szépen kialakított az oldal vagy hogy hogyan készítetted el, rendes keresőoptimalizálás híján nem fog megfelelő eredményeket hozni. Egy SEO-barát weboldal nagyobb eséllyel pályázik arra, hogy a keresési találatok első oldalán jelenjen meg és így folyamatos forgalmat hozzon a weboldaladra.

A keresőoptimalizálás mindig is az internetes világ hívószava volt. Elvégre minden cég magasabb rangsorolást és a keresési találatok első helyét szeretné magának tudni a Google-ban. Habár előfordul, hogy néha elragadtatjuk magunkat a keresőoptimalizálással kapcsolatban. A legjobb talán az, ha könnyen vesszük a dolgokat és egy kicsit több józan ésszel csináljuk.

Míg a WordPress olyan SEO plugin-ek százait kínálja, amelyek a legalapvetőbb szükségleteket ellátják, több más tipp és trükk is van, amelyeket követve sikeresen lebonyolíthatod a SEO-zás folyamatát.

Cikkemben összeállítottunk egy listát egyszerű keresőoptimalizálási trükkökről és a legjobban beváló dolgokról, amelyekről nem szabad megfeledkezned. Ezek a technikák, ha helyesen használják őket, nagyon sokat jelenthetnek abban a tekintetben, hogy milyen helyre lesz besorolva az oldalad a Google-ban.

 

Válassz reszponzív design-t

reszponzív design

Biztos, hogy WordPress oldalad minden eszközön zökkenőmentes böngészési élményt nyújt az internetes felhasználóknak? Az oldalad reszponzívvá tétele magasabb felhasználói élményt (UX) nyújt a látogatóknak, ezzel jobb rangsorolást eredményezve a keresési találatokban.

Egy nem túl régi keresési algoritmus frissítésénél a Google kijelentette, hogy a mobilbarát design nagy lökést ad a rangsoroláson a mobilos keresési találatok esetén. Tehát ha elérhetőbbé akarod tenni a weboldalad az online közösség számára, bizonyosodj meg arról, hogy minden webes környezetben egyenlő mértékben jól teljesít. A Google tippjei a mobilbarát weboldalakra vonatkozóan a helyes irányba terelhetnek.

 

Tedd a tartalmad erőssé és egyedivé!

erős tartalom

Sosem mondhatjuk el elégszer, hogy a tartalom a király. A blogodban megosztott cikkek minősége alapján beszélhetünk a potenciális jövőbeli sikerekről és az online megrendelésekről. Kreálj értékes cikkeket, melyek tevékenységeddel relevánsak. Írás közben tartsd észben, hogy kik a célközönséged és milyen típusú bejegyzések a legvalószínűbbek a minél több megosztás és komment generálására.

 

Címek

A blog bejegyzésed írása közben szentelj extra figyelmet a címnek. Egy jól kitalált és szembeötlő cím egyenes út a sikerhez. Kezdd egy munkacímmel. Legyen konkrét, precíz, ugyanakkor megkapó és érdekes.

  • Használj konkrétumokat, mint pl. interjú, infografika, esettanulmány stb., egyszerűbbé téve a pontos elvárások alapján történő böngészést. Az olvasóid pontosan fogják tudni, hogy mit várhatnak, mikor megnyitják a cikkedet.
  • Legyen rövid. Nincs szabály arra, hogy hány karakter a cím legoptimálisabb hosszúsága. Ez leginkább azon múlik, hogy milyen cél elérésén dolgozol. Ha azt akarod, hogy a bejegyzésed helyesen jelenjen meg a keresési találatok között, ne használj többet, mint 70 karakter. Így a keresőmotorok nem fognak levágni a bejegyzés címéből.
  • Használj számokat és statisztikákat.
  • A “Hogyan kell…” cikkek nagyon népszerűek a netezők körében.
  • Ne felejtsd el hozzáadni egy kulcsszót a címhez.

 

A permalinkeket tedd egyszerűvé és egyértelművé

wordpress weblap készítés

A permalinkek és a linkek struktúrája fontos a keresőrobotok szempontjából. Míg a vélemények eltérnek a legoptimálisabb permalink struktúrát illetően, a Google nyilatkozata szerint a permalinkeknek a lehető legegyszerűbbnek és olyan intelligensnek kell lenniük, mint az embereknek, így a keresőrobotok egyszerűen végig tudnak haladni a keresett dokumentumokon.

  • A legoptimálisabb permalink hosszúság maximum 100 karakter legyen.
  • Használj egyszerű kulcsszavakat. Ne tömd velük túl a permalinkeket.
  • Válaszd el a szavakat kötőjelekkel és hagyd ki az olyan kötőszavakat, mint a „és”, „de” … stb.

 

Használj belső linkelést a bejegyzéseidben

Nagyon valószínű, hogy a weboldalad látogatóinak nagyobb része első látogató lesz, akik keveset, vagy semmit nem tudnak azokról a témákról, amelyekről beszéltél korábban az oldalon. A belső linkelés javíthat az oldalak közötti navigáción. Releváns bejegyzésekhez a gyorshivatkozások adásával olyan más cikkeket ajánlhatsz, amelyek jól jöhetnek a felhasználók számára, akik a cikkedet olvassák. Ennek eredményeképpen megnövekszik a felhasználói aktivitás és az oldaladon eltöltött idő.

 

Optimalizáld a képfájlok neveit

keresőoptimalizálás

Nem csak a szövegek, hanem a képek is rangsorolásra kerülnek a Google-ban. Tehát ha növelni akarod a felhasználói aktivitást, arra is gondolnod kell, hogy jó neveket adj a képfájljaidnak. Észrevehetted már, hogy a Google megjeleníti a szövegeket és a képeket is a keresési találatainál, megjelenítve a releváns képeket, amelyek a weboldaladon szerepelnek. Ha valaki rákattint egy képre a Google-ban, arra az oldalra kerül, ahol a kép közzé lett téve.

Ahelyett, hogy egy digitális fényképező által generált nevet meghagynál, használj leíró szavakat és kifejezéseket a fájl nevében. Illetve ne felejtsd el használni az alt és a title tag-eket sem minden képnél.

 

Használd a közösségi médiát

közösségi média

Manapság mindenkinek van profilja valamilyen közösségi oldalon. Tehát miért ne osztanád meg a cikkeidet Facebook-on, Twitteren vagy Google+-on? A közösségi médián folytatott marketingtevékenység a forgalomgenerálás egy remek módja. Ossz meg cikkeket más blogokról vagy oldalakról, amiket szeretsz. Csinálj egy keveréket kampánytartalomból oktató bejegyzésekkel és szórakoztató tartalmakkal. Tedd a közösségi oldalon található profilodat segítőkésszé, támogatóvá a látogatók számára.

 

Cserélj linkeket

Nem számít milyen iparághoz kapcsolódik az oldalad, mindig vannak olyan iránymutatók, akikre a netes közösség jobban támaszkodik, mint ismeretlen nevekre. A te iparágadban is vannak ilyen iránymutatók. Ezek lehetnek portál oldalak, hírszolgáltató weboldalak vagy vezető blogok. Lépj velük kapcsolatba és ha szerencséd van, lehetőséged lesz vendégcikket megjeleníteni náluk.

 

Készíts oldaltérképet

A WordPress oldalad rengeteg aloldalt tartalmazhat. Tehát ahhoz, hogy a Google beindexelhesse őket, a keresőrobotnak ismernie kell az oldalad felépítését. Oldaltérkép készítésével tökéletesen megoldhatod ezt.

A WordPress sok olyan plugin-nel rendelkezik, amelyeket felhasználhatsz az oldalaid alapos SEO optimalizáláshoz. Ezek közül az egyik a Google XML Sitemaps. Ez egy ingyenes WordPress plugin, amely automatikusan készít egy oldaltérképet a weboldaladról, így a Google hatásosabban tudja beindexelni azt.

 

Használj SEO-barát témákat

Előre elkészített WordPress-témák ezrei állnak rendelkezésedre, köztük ingyenes és prémium alternatívákkal. Többségük gyors, mobilbarát és optimalizálva van a gyors és hibátlan teljesítményre a népszerűbb keresőrobotokban. Például a Template Monster-től származó WordPress témák rengeteg időt takarítanak meg oldalaid és tartalmad optimalizálásával, megnövelve annak az esélyeit, hogy a projektjeid láthatóbbak lesznek a weben.

 

Használj Google Analytics-et

Használhatósági tesztelés

A Google Analytics a legnépszerűbb statisztikai eszköz a piacon. Teljesen ingyenes a használata, és segít a weboldaladon történő forgalom mérésében. Az eszköz megmutatja neked a látogatók forrását, viselkedését és más fontos jellemzőket, amelyek segítségül lehetnek a célközönséged biztosabb elérésében.

 

Tárhely

A Google 2016-tól sebesség szerint sorolja be az oldalakat. A SEO technikák használatán kívül, fontos, hogy jó és megbízható tárhelyen legyen a weboldalad. Az egyik dolog, ami segített nekünk a konkurensünknél magasabb besorolást elérni az, hogy SSD-n tároljuk az oldalunkat. A legnagyobb tárhely szolgáltató cégek már elkezdtek átállni az SSD-s adattárolásra, amelynek eredményeképpen az ott tárolt weboldalak is lényegesen gyorsabban lesznek. Éppen ezért figyelj oda hol bérelsz tárhelyet!

 

Weblapunk további böngészésével automatikusan hozzájárul a cookie-k (sütik) használatához. Részletek.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close