Mi az a keresőoptimalizálás (Seach Engine Optimization/SEO) és miért szükséges optimalizálni az oldaladat a keresőmotorok számára?

keresőoptimalizálás

Ha már működik egy ideje a WordPress weboldalad, akkor már tudod mennyire fontos optimalizálni a keresőmotorok számára. Nem számít, mennyire szépen kialakított az oldal vagy hogy hogyan készítetted el, rendes keresőoptimalizálás híján nem fog megfelelő eredményeket hozni. Egy SEO-barát weboldal nagyobb eséllyel pályázik arra, hogy a keresési találatok első oldalán jelenjen meg és így folyamatos forgalmat hozzon a weboldaladra.

A keresőoptimalizálás mindig is az internetes világ hívószava volt. Elvégre minden cég magasabb rangsorolást és a keresési találatok első helyét szeretné magának tudni a Google-ban. Habár előfordul, hogy néha elragadtatjuk magunkat a keresőoptimalizálással kapcsolatban. A legjobb talán az, ha könnyen vesszük a dolgokat és egy kicsit több józan ésszel csináljuk.

Míg a WordPress olyan SEO plugin-ek százait kínálja, amelyek a legalapvetőbb szükségleteket ellátják, több más tipp és trükk is van, amelyeket követve sikeresen lebonyolíthatod a SEO-zás folyamatát.

Cikkemben összeállítottunk egy listát egyszerű keresőoptimalizálási trükkökről és a legjobban beváló dolgokról, amelyekről nem szabad megfeledkezned. Ezek a technikák, ha helyesen használják őket, nagyon sokat jelenthetnek abban a tekintetben, hogy milyen helyre lesz besorolva az oldalad a Google-ban.

 

Válassz reszponzív design-t

reszponzív design

Biztos, hogy WordPress oldalad minden eszközön zökkenőmentes böngészési élményt nyújt az internetes felhasználóknak? Az oldalad reszponzívvá tétele magasabb felhasználói élményt (UX) nyújt a látogatóknak, ezzel jobb rangsorolást eredményezve a keresési találatokban.

Egy nem túl régi keresési algoritmus frissítésénél a Google kijelentette, hogy a mobilbarát design nagy lökést ad a rangsoroláson a mobilos keresési találatok esetén. Tehát ha elérhetőbbé akarod tenni a weboldalad az online közösség számára, bizonyosodj meg arról, hogy minden webes környezetben egyenlő mértékben jól teljesít. A Google tippjei a mobilbarát weboldalakra vonatkozóan a helyes irányba terelhetnek.

 

Tedd a tartalmad erőssé és egyedivé!

erős tartalom

Sosem mondhatjuk el elégszer, hogy a tartalom a király. A blogodban megosztott cikkek minősége alapján beszélhetünk a potenciális jövőbeli sikerekről és az online megrendelésekről. Kreálj értékes cikkeket, melyek tevékenységeddel relevánsak. Írás közben tartsd észben, hogy kik a célközönséged és milyen típusú bejegyzések a legvalószínűbbek a minél több megosztás és komment generálására.

 

Címek

A blog bejegyzésed írása közben szentelj extra figyelmet a címnek. Egy jól kitalált és szembeötlő cím egyenes út a sikerhez. Kezdd egy munkacímmel. Legyen konkrét, precíz, ugyanakkor megkapó és érdekes.

  • Használj konkrétumokat, mint pl. interjú, infografika, esettanulmány stb., egyszerűbbé téve a pontos elvárások alapján történő böngészést. Az olvasóid pontosan fogják tudni, hogy mit várhatnak, mikor megnyitják a cikkedet.
  • Legyen rövid. Nincs szabály arra, hogy hány karakter a cím legoptimálisabb hosszúsága. Ez leginkább azon múlik, hogy milyen cél elérésén dolgozol. Ha azt akarod, hogy a bejegyzésed helyesen jelenjen meg a keresési találatok között, ne használj többet, mint 70 karakter. Így a keresőmotorok nem fognak levágni a bejegyzés címéből.
  • Használj számokat és statisztikákat.
  • A “Hogyan kell…” cikkek nagyon népszerűek a netezők körében.
  • Ne felejtsd el hozzáadni egy kulcsszót a címhez.

 

A permalinkeket tedd egyszerűvé és egyértelművé

wordpress weblap készítés

A permalinkek és a linkek struktúrája fontos a keresőrobotok szempontjából. Míg a vélemények eltérnek a legoptimálisabb permalink struktúrát illetően, a Google nyilatkozata szerint a permalinkeknek a lehető legegyszerűbbnek és olyan intelligensnek kell lenniük, mint az embereknek, így a keresőrobotok egyszerűen végig tudnak haladni a keresett dokumentumokon.

  • A legoptimálisabb permalink hosszúság maximum 100 karakter legyen.
  • Használj egyszerű kulcsszavakat. Ne tömd velük túl a permalinkeket.
  • Válaszd el a szavakat kötőjelekkel és hagyd ki az olyan kötőszavakat, mint a „és”, „de” … stb.

 

Használj belső linkelést a bejegyzéseidben

Nagyon valószínű, hogy a weboldalad látogatóinak nagyobb része első látogató lesz, akik keveset, vagy semmit nem tudnak azokról a témákról, amelyekről beszéltél korábban az oldalon. A belső linkelés javíthat az oldalak közötti navigáción. Releváns bejegyzésekhez a gyorshivatkozások adásával olyan más cikkeket ajánlhatsz, amelyek jól jöhetnek a felhasználók számára, akik a cikkedet olvassák. Ennek eredményeképpen megnövekszik a felhasználói aktivitás és az oldaladon eltöltött idő.

 

Optimalizáld a képfájlok neveit

keresőoptimalizálás

Nem csak a szövegek, hanem a képek is rangsorolásra kerülnek a Google-ban. Tehát ha növelni akarod a felhasználói aktivitást, arra is gondolnod kell, hogy jó neveket adj a képfájljaidnak. Észrevehetted már, hogy a Google megjeleníti a szövegeket és a képeket is a keresési találatainál, megjelenítve a releváns képeket, amelyek a weboldaladon szerepelnek. Ha valaki rákattint egy képre a Google-ban, arra az oldalra kerül, ahol a kép közzé lett téve.

Ahelyett, hogy egy digitális fényképező által generált nevet meghagynál, használj leíró szavakat és kifejezéseket a fájl nevében. Illetve ne felejtsd el használni az alt és a title tag-eket sem minden képnél.

 

Használd a közösségi médiát

közösségi média

Manapság mindenkinek van profilja valamilyen közösségi oldalon. Tehát miért ne osztanád meg a cikkeidet Facebook-on, Twitteren vagy Google+-on? A közösségi médián folytatott marketingtevékenység a forgalomgenerálás egy remek módja. Ossz meg cikkeket más blogokról vagy oldalakról, amiket szeretsz. Csinálj egy keveréket kampánytartalomból oktató bejegyzésekkel és szórakoztató tartalmakkal. Tedd a közösségi oldalon található profilodat segítőkésszé, támogatóvá a látogatók számára.

 

Cserélj linkeket

Nem számít milyen iparághoz kapcsolódik az oldalad, mindig vannak olyan iránymutatók, akikre a netes közösség jobban támaszkodik, mint ismeretlen nevekre. A te iparágadban is vannak ilyen iránymutatók. Ezek lehetnek portál oldalak, hírszolgáltató weboldalak vagy vezető blogok. Lépj velük kapcsolatba és ha szerencséd van, lehetőséged lesz vendégcikket megjeleníteni náluk.

 

Készíts oldaltérképet

A WordPress oldalad rengeteg aloldalt tartalmazhat. Tehát ahhoz, hogy a Google beindexelhesse őket, a keresőrobotnak ismernie kell az oldalad felépítését. Oldaltérkép készítésével tökéletesen megoldhatod ezt.

A WordPress sok olyan plugin-nel rendelkezik, amelyeket felhasználhatsz az oldalaid alapos SEO optimalizáláshoz. Ezek közül az egyik a Google XML Sitemaps. Ez egy ingyenes WordPress plugin, amely automatikusan készít egy oldaltérképet a weboldaladról, így a Google hatásosabban tudja beindexelni azt.

 

Használj SEO-barát témákat

Előre elkészített WordPress-témák ezrei állnak rendelkezésedre, köztük ingyenes és prémium alternatívákkal. Többségük gyors, mobilbarát és optimalizálva van a gyors és hibátlan teljesítményre a népszerűbb keresőrobotokban. Például a Template Monster-től származó WordPress témák rengeteg időt takarítanak meg oldalaid és tartalmad optimalizálásával, megnövelve annak az esélyeit, hogy a projektjeid láthatóbbak lesznek a weben.

 

Használj Google Analytics-et

Használhatósági tesztelés

A Google Analytics a legnépszerűbb statisztikai eszköz a piacon. Teljesen ingyenes a használata, és segít a weboldaladon történő forgalom mérésében. Az eszköz megmutatja neked a látogatók forrását, viselkedését és más fontos jellemzőket, amelyek segítségül lehetnek a célközönséged biztosabb elérésében.

 

Tárhely

A Google 2016-tól sebesség szerint sorolja be az oldalakat. A SEO technikák használatán kívül, fontos, hogy jó és megbízható tárhelyen legyen a weboldalad. Az egyik dolog, ami segített nekünk a konkurensünknél magasabb besorolást elérni az, hogy SSD-n tároljuk az oldalunkat. A legnagyobb tárhely szolgáltató cégek már elkezdtek átállni az SSD-s adattárolásra, amelynek eredményeképpen az ott tárolt weboldalak is lényegesen gyorsabban lesznek. Éppen ezért figyelj oda hol bérelsz tárhelyet!