Egy friss reprezentatív felmérés (Ipsos) alapján a világ internetezőinek hattizede a világhálón keres információkat a vásárolni kívánt szolgáltatásokról vagy termékekről.

A legfejlettebb országokban elterjedtebb az online kereskedelem: Nagy-Britannia és Németország internetezőinek 74 százaléka vásárol online, ettől nem sokkal lemaradva a svédek, az Egyesült Államok, és Dél-Korea.

A magyar internetezők 26 százaléka vásárol online, ám ez a szám csak emelkedni fog. Tehát bőven van potenciál az online kereskedelemben Magyarországon. A webáruházakkal ugyanaz a helyzet, mint régebben a honlapokkal, vagyis akinek nincs, az lemarad. Aki nem tudja online is azonnal megvásárolhatóvá tenni a termékét, vagy legalább információkat nyújtani róla, az vásárlókat veszít.

Csak egy példa a jövőbeni változásokra: nemrég a Tesco megnyitotta webáruházát, és lehetővé tette Magyarországon is az online vásárlást üzleteiből. Immár a fotelből sem kell felkelni a webáruház készítésnagybevásárláshoz, ugyanis a webáruházban a termékekről fényképes leírás van, a pékáruktól kezdve a tisztítószerekig, így összeállíthat bárki egy listát, amit a szokásos bevásárláskor is megvenne, leadja a rendelést online, és másnap választható időintervallumban kiszállítják a választott termékeket.

A Tesco mellett vélhetően más nagy cégek is foglalkoznak a webáruház gondolatával.

A nagy cégek tehát immár az online felületen is nyomulnak, a kisebb cégeknek pedig szintén érdemes lépést tartaniuk még időben.

Egyre biztonságosabb, kényelmesebb és olcsóbb az otthonról történő, online bevásárlás, és bár Magyarországon még nem annyira elterjedt, mint más, fejlettebb országokban, de valószínűleg rövidesen változni fog ez az állapot.

Készíttesse el Ön is professzionális webáruházát!

Pin It on Pinterest

Call Now Button